samodzielny przegląd gazu landi renzo

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kfor
    Classic
    • 2009
    • 27

    #76
    Witam
    Koledzy podpowiedzcie gdzie mogę w Warszawie podjechać do dobrego gazownika
    co się zna na LandiRenzo.Potrzebuje sprawdzić czy wszystko jest w porządku z mapami, bo filtry sam wymieniam, co 10 tyś. I co ile powinno się podpinać pod komputer w sprawie tych map.
    Może któryś z kolegów może sprawdzić czy wszystko gra, oczywiście za $$ :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech
    Dz

    Komentarz

    • filip_auto
      Ambiente
      • 2011
      • 164

      #77
      kkasowanie kompa benzyny

      Bosch kts jakiś tam numer ale nie pamiętam.

      Komentarz

      • ccLot
        Rider
        • 2009
        • 334

        #78
        Zamieszczone przez Picasso_26
        filip_auto - jak zresetować kompa benzynowego w naszych bfq?

        .

        reset kompa (wyzerowanie korekt) wykonuje się przez skasowanie błędów VAGiem nawet jeśli nie ma ich to klikamy skasuj błędy i mamy zerowe korekcje długie i krótki.
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=51370

        Komentarz

        • andrzej22
          Ambiente
          • 2011
          • 131
          • Octavia I (1U2)
          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

          #79
          Rozmawiamy o samodzielnym serwisowaniu instalacji LPG, to może koledzy podpowiedzą jak samodzielnie ustawić ciśnienie na reduktorze (wymóg sprawdzenia i wyregulowania co 15 000 km wg książki serwisowej Landi Renzo), spuścić kondensat z reduktora (wymóg co 15 000 km wg książki serwisowej Landi Renzo) oraz wymianic filtr fazy gazowej.

          Wtedy to juz byłby komplet informacji jak sam serwisować nasze instalacje LPG. No chyba, że jeszcze są inne czynności serwisowe, o których nie napisałem.

          Komentarz

          • leonn
            RS
            • 2011
            • 2726
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            #80
            Czy można sprawdzić ile razy i kiedy był podpięty komputer do instalacji Lpg LR? Czy sterownik LR zapamiętuje ilość połączeń z PC, tak jak jest to w Stagu?

            Zamieszczone przez tom.tom
            Standardowa mapa z ASO nadaje się do wyrzucenia, to po prostu autokalibracja i tyle. Auto jeździ na niej tylko dlatego, że silnik jest w stanie na bieżaco robic korekcje +/- 20 %.
            Zaznaczam że nie mam żadnych problemów z Lpg, przyśpiesza normalnie, nie szarpie, nie dławi się, nie gaśnie, ale mapy lpg mam na pewno źle ustawione, co zaobserwowałem w czasie jazdy;

            Uruchamiam silnik i ruszam w trasę 400km A4, jadę cały czas na Pb, z prędkościa 125km/h średnie spalanie na kompie 7,4l/100km, i tak się waha 7,2-7,4-7,6. Po około 150km jazdy autostradą na benzynie przełączam na gaz, nie zmieniając prędkości jazdy. Średnie spalanie na kompie wzrasta w mgnieniu oka z 7,2 do 8,2 na odcinku 20-30km prostej drogi. Co potwierdza to co napisałeś że komputer benzynowy na bieżąco robi korektę.

            Komentarz

            • Picasso_26
              Drive
              • 2008
              • 47

              #81
              Andrzej22 zgodnie z z info z manuala wygląda na to że ciśnienie reguluje się śrubką która zapewne jest na czubku reduktora. podpinasz kompa i kręcisz śrubką tak wywnioskowałem z rysunku. Pytałem już kilka razy we wcześniejszych postach jak to się robi ale nikt nie udzielił odpowiedzi. Ja na razie wykasowałem korekty długo i krótkoterminowe i postanowiłem przelecieć się gdzieś ponad 1000 km na pb i później będę dokonywał regulacji.
              Załączone pliki

              Komentarz

              • andrzej22
                Ambiente
                • 2011
                • 131
                • Octavia I (1U2)
                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                #82
                Diziekiję za informację, chyba masz rację ze sposobem regulacji ciśnienia.
                Życzę Ci owocnej pracy i sukcesu przy ustawianiu mapy LPG. Daj znać po jej regulacji jak Ci poszło.

                Komentarz

                • filip_auto
                  Ambiente
                  • 2011
                  • 164

                  #83
                  regulacja LPG

                  Dla wszystkich użytkowników z instalacjami landi renzo omegas

                  Można pobrać ze strony landi renzo ze strefy dilera (prawy górny róg) interesujące was schematy opisy i softwere i firmwere do obsługi landi renzo omegas

                  login omegas
                  hasło omegas

                  Pozdrawiam wszystkich

                  Nie zapomnijcie o wisience na torcie

                  Komentarz

                  • kult0035
                    Rider
                    • 2011
                    • 265
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    #84
                    filip_auto, dziękuję

                    Komentarz

                    • dziadekk
                      Rider
                      • 2011
                      • 355
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                      #85
                      Koledzy, a którą śrubką spuszcza się kondensat z reduktora LR taki kwadratowy IG1 4A345797020.
                      Ponadto mam szczątkową informację, że jakaś seria reduktorów była wymieniana jako wadliwa, może ktoś potwierdzi lub zdementuje :roll:

                      Komentarz

                      • tom.tom
                        Rider
                        • 2009
                        • 296

                        #86
                        filip_auto, no co za gość z Ciebie !!! Skąd żeś to wziął ?

                        Firmware 3.00 OMEGAS OBD :Bojesie:
                        Tylko jakim programem to zapodać do sterownika ?
                        Program do PC musi być kompatybilny z firmwarem chyba

                        Robił już ktoś update na ten nowy soft LRE194_#00300.plr ?
                        Pozdrawiam tom_tom

                        Komentarz

                        • filip_auto
                          Ambiente
                          • 2011
                          • 164

                          #87
                          teraz mi się nie chce bo mam dobrze ustawioną mapę

                          ale za około 1500 kilometrów będę mieniał olej świece i wszystkie filtry to się zobaczy co da się z tym zrobić

                          Z tego co przeglądałem to chyba po numerze na kompie od gazu da radę stwierdzić czy podejdzie ten fimwere

                          Komentarz

                          • Picasso_26
                            Drive
                            • 2008
                            • 47

                            #88
                            filip_auto podpowiedz mi co z ciśnieniem na reduktorze zrobić? Gdy silnik pracuje na wolnych obrotach ciśnienie wyświetla mi się 1,41 gdy go delikatnie przygazuje do 2500 spada do 1,35, a gdy mu docisne gazu do 5000 spada na 1,30. Czy ciśnienie powinno wynosić 1,34 przy pracy na biegu jałowym? Bo jak sprawdzałem sobie na benzynie to ono praktycznie cały czas utrzymuje się na poziomie 1,34 niezależnie od obrotów. Dzięki za info.

                            Komentarz

                            • filip_auto
                              Ambiente
                              • 2011
                              • 164

                              #89
                              Ciśnieni reduktora

                              Ja mam ustawione ciśnienie na 1,34

                              W twoim przypadku 1,41. Można je trochę zmiejszyć do 1,34-1.35. Reduktor IG1 to jeden z najlepszych na rynku i najbardziej stabilny obsłuży silnik nawet około 200 KM

                              Podczas przegazowania ciśnienie spada bo jest większe zapotrzebowanie na gas. Jak wszystko dobrze chodzi i nie przełącza Ci na benzynę podczas ostrego butowania i robisz ponad 400 km na pełnym zbiorniku gazu to ja na Twoim miejscu bym nie dotykał bo jak zmienisz ciśnienie to będziesz musiał robić całą mapę od początku.

                              Ja za dwa tygodnie robię przegląd całego samochodu. Wymiana wszystkich filtrów świec i oleju przy okazji założę otulinę na przewody doprowadzające płyn do reduktora i gaz do listwy wtryskiwaczy gazowych. W zimę szybciej będzie się nagrzewał i może da radę wgrać nowe firmwere 3.00 OBD i ustawić że jak silnik będzie ciepły to można będzie go palić od razu z gazu.

                              Komentarz

                              • tom.tom
                                Rider
                                • 2009
                                • 296

                                #90
                                filip_auto, mnie najbardziej interesuje ten soft 3.0. Boję się go wrzucić "na pałę" do mojego sterownika, bo nie mam żadnego opisu zmian. Natomaist na oficjalnej stronce LR którą podałeś, stoi jak byk, że soft obowiązkowy do wszystkich sterowników 4 cyl.

                                Nadal nie wiem, jaką wersją programu na PC wczytać soft.

                                Co z mapą z poprzedniego softu ? Mogę ją przekopiowac, czy muszę robić od nowa ?

                                Z tym otuleniem przewodów do reduktora - super pomysł, tez tak zrobię. Że wczesniej na to nie wpadłem. Mam u siebie ogrzewanie postojowe (Eberspacher, sam zakładałem) to będzie szybciej grzało reduktor w zimie.

                                tom
                                Pozdrawiam tom_tom

                                Komentarz

                                • filip_auto
                                  Ambiente
                                  • 2011
                                  • 164

                                  #91
                                  Firmewere 3.00 OBD można wgrać do Omegasa od któregoś tam numeru sterownika. 1.6 BFQ jest tak niefortunnie umieszczony sterownik ( obok akumulatora ) że jak się chce odczytać numer to by trzeba było wyjąć akumulator. Wszystko Pisze na stronie Landirenzo.

                                  Soft do wgrania firmwere 3.00 OBD to najnowszy 2.16.3 C

                                  Komentarz

                                  • irek6
                                    Classic
                                    • 2009
                                    • 35

                                    #92
                                    Zamieszczone przez tom.tom
                                    Poniżej 8 L nie ma bata zejść. Tzn mi się nie udało ani razu.
                                    7,73l/100km - autostrada Chorwacja w terenie górzystym, (spalanie na odcinku 352km)
                                    7,68l/100km - droga krajowa w Rumunii w terenie górzystym i kilkadziesiąt km autostrady (spalanie na odcinku 360km)
                                    W obu przypadkach jazda spokojna, prawie każda górka noga z gazu i hamowanie silnikiem.
                                    I dla przeciwwagi: A2 Poznań - Łódź 11l/100km - 130km/h non stop

                                    Komentarz

                                    • dziadekk
                                      Rider
                                      • 2011
                                      • 355
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                      #93
                                      Prośba,

                                      Koledzy, a którą śrubką spuszcza się kondensat z reduktora LR taki kwadratowy IG1 4A345797020.
                                      Ponadto mam szczątkową informację, że jakaś seria reduktorów 2010/2011 była wymieniana jako wadliwa, może ktoś potwierdzi lub zdementuje

                                      Komentarz

                                      • filip_auto
                                        Ambiente
                                        • 2011
                                        • 164

                                        #94
                                        Ocieplenie gazowni

                                        Wczoraj z kolegą miałem zabrać się za ocieplenie gazowni ale odłożyłem to na później.

                                        Zaobserwowałem że serwis poszedł na łatwiznę i spi.....ił podłączenie parownika pod układ chłodzenia bynajmniej u mnie nie wiem jak u was.

                                        Wpięli się z przewodem zasilającym parownik w przewód za termostatem a mianowicie jest czwórnik który łączy przewód pomiędzy silnikiem a chłodnicą jedne rozgałęzienie wraca na zbiorniczka wyrównawczego a drugie w samochodach bez lpg idzie na chłodnice oleju.

                                        Poszli na łatwiznę i przewód który szedł do chłodnicy oleju odpięli i puścili na parownik a powrót z parownika podpięli pod chłodnice oleju.

                                        Jak podłączycie sie pod komputer gazu i to czujnik od temperatury który idzie na parownik pokazuje 35 stopni a na blacie temperatura pokazuje 55 stopni bynajmniej tak jest u mnie

                                        Zamierzam zakupić trójnik i wpiąć się nim w przewód od nagrzewnicy i podpiąć tam przewód od przewód zasilający parownik a na wyjście czwórnika założyć zaślepkę albo zmienic czwórnik na trójnik.

                                        Po takiej modernizacji silnik będzie się znacznie szybciej przełączał na LPG
                                        bo jak wiadomo ceny benzyny z dnia na dzień coraz droższe silnik będzie miał wyższą temperaturę i będzie lepiej dogrzany ( możliwe że będzie mniej masełka pod korkiem wlewu oleju) przedłoży to żywotność parownika a w szczególności membran zwłaszcza w zimie.

                                        Komentarz

                                        • Mynia
                                          Ambiente
                                          • 2011
                                          • 112

                                          #95
                                          Filipie, zrób proszę zdjęcie "jak masz".
                                          I moze jakis malunek "jak powinno być", bo teraz to jest jeszcze w miarę z benzynką,,,ale na jesień już niekoniecznie.
                                          Pozdrawiam
                                          Marek

                                          combi 1.9TDi BJB i 1.6 MPi BSE

                                          Komentarz

                                          • tom.tom
                                            Rider
                                            • 2009
                                            • 296

                                            #96
                                            filip_auto, a dlaczego uważasz że taki sposób podpiecia ogrzewania reduktora jest zły ? Z Twojego opisu wynika, że gdy termostat się już przełaczy (czyli wpierw porządnie nagrzeje się silnik), ciepła ciecz idzie do reduktora LPG, chłodzi sie na nim, a następnie wraca i chłodzi chłodniczke oleju (czyli sam olej jest lepiej chłodzony).

                                            Jak wiadomo, silniki BFQ mają problem z przegrzewaniem się oleju nawet na benzynie, a co dopiero na gazie (radykalnie wyższe temperatury spalania, dłuższy płomień). Wiec prawdopodobnie dlatego puścili wychłodzony płyn z reduktora LPG na chłodniczkę oleju, żeby zrekompensować dodatkowe nagrzewanie oleju na LPG.

                                            Co do szybszego przełączania na gaz zimą - reduktor musi się nagrzać do min. 40 st. C, a potem i tak włącza się czasówka około 2 minut. Na moje oko, to inne podłaczenie cieczy chłodzacej skróci co prawda czas przełaczania się na LPG w zimie, ale zdecydowanie wydłuży całkowity czas nagrzewania się silnika, a w lecie olej bedzie sie przegrzewał bo nie będzie tego dodatkowego chłodzenia o którym pisze na początku.

                                            U mnie także reduktor jest podpięty pod chłodniczkę oleju, ale nie sprrawdzałem, w którą stronę idzie ciecz chłodząca. Zakładam, że tak samo jak u Ciebie, bo montaż też fabryczny.
                                            Pozdrawiam tom_tom

                                            Komentarz

                                            • Marcin1970
                                              Classic
                                              • 2012
                                              • 3

                                              #97
                                              witam serdecznie, chciałbym się podpiąć pod temat ponieważ chciałbym zamontować grzałeczkę w obieg płynu, aby szybciej podgrzewała i mianowicie mam pytanie gdzie jest zasilanie parownika na górze czy na dole.U mnie przewód który wchodzi do górnego wejścia wydaje mi siś ze nagrzewa się szybciej i leci z trójnika z przewodu w okolicy akumulatora gdzie później wchodzi do chłodnicy, natomiast dolny przewód na parowniku , na którym zauważyłem jest zamontowany czujnik temperatury wchodzi koło filtra oleju.Czy to jest poprawne podłączenie,górne czy dolne wejście jest zasilanie parownika i w który obieg najlepiej byłoby włączyć grzałęczkę.W dizelku u siebie zamontowałem taka grzałeczke i w zimie zdaje egzamin, duzo szybciej nagrzewa sie silnik, wiec mysle ze w tym ukłądzie bardzo szybko przełaczy sie z benzyny na gaz,prosze o pomoc kogoś kto jest w temacie, gdzie zasilanie gdzie powrót na tym parowniku, pozdrawiam.
                                              Załączone pliki

                                              Komentarz

                                              • filip_auto
                                                Ambiente
                                                • 2011
                                                • 164

                                                #98
                                                tom.tom

                                                Landi renzo jest o tyle dobrą instalacją że przełącza się po temperaturze i po czasie.

                                                Moją żeby przełączyła się na lpg muszę przejechać około 2 km z rana.

                                                Kolega ma też landi renzo i parownik zasilony przez rozcięcie przewodu od nagrzewnicy i powrót na chłodnicę oleju i przerzuca na gaz po wyjeździe z garażu i zmianie na trzeci bieg a w zimie na czwarty i auto już jedzie na gazie około 300-400 metrów.

                                                W tym przypadku o którym mówisz termostat otwiera się około 90 stopni i dopiero wtedy idzie wysoka temperatura na parownik to jest około 5 km u niego już po dwóch kilometrach ma 90 stopni.

                                                Silnika jak jest niedogrzany ma gorsze warunki pracy jak optymalna temperatura czyli około 90 stopni płyn chłodniczy i 90-100 stopni oliwa. A jak jest sprawny cały układ chłodzenia to i tak załączy wentylator na chłodnicy i temperaturę schłodzi do właściwej.

                                                Zapytałem na lpg forum
                                                oto odpowiedz.



                                                Jutro zrobię zdjęcia i pokażę jak ja mam chęć to zrobić

                                                [ Dodano: Wto 17 Kwi, 12 13:30 ]
                                                Opis zmiany zasilania reduktora.

                                                Na zdjęciu widać czujnik temperatury cieczy do reduktora. Wpinamy go przez trójnik w przewód który dostarcza płyn chłodniczy do chłodnicy oleju( mały obieg) przy okazji go skracając jak tylko się da. Im więcej płynu do podgrzania tym dłużej rozgrzewa się silnik i więcej pali benzyny do przejścia na gaz. Przewody doprowadzające płyn do parownika i sam parownik i powrót do silnik maja pojemność około 1 litra płynu tak więc i tak zwiększa się pojemność układu chłodzenia. Przy okazji eliminujemy podgrzewanie płynu w przewodzie który idzie od silnika do chłodnicy) Można się wpiąć również w przewody od nagrzewnicy ale wtedy trzeba podprowadzić przewód od czujnika do przewodu na wyjściu do nagrzewnicy i wpiąć się przez trójnik. Sami możecie sprawdzić że niepotrzebnie podgrzewany jest płyn od dużego obiegu do momentu podłączenia zasilania parownika. Przewód na tym odcinku jest ciepły co wymusza ruch płynu przez pompę wodną. Potem płyn rusza pełną parą do chłodnicy jak otworzy się termostat.

                                                Dla niedowiarków odpalcie silnik i zobaczcie jak długo musi chodzić na biegu jałowym żeby otworzył się termostat. Jak otworzy się termostat to dopiero wtedy parownik jest podgrzewany płynem o właściwej temperaturze pracy

                                                Wystarczy trzymać górny gruby przewód który doprowadza płyn do chłodnicy zaraz przy połączeni z chłodnicą.

                                                W tym przypadku który opisałem powyżej płyn krąży po małym obiegu i szybciej się nagrzewa. Co ma istotny wpływ na zużycie paliwa PB

                                                [ Dodano: Czw 19 Kwi, 12 12:54 ]
                                                Jutro po pracy zabieram się za zmianę zasilania parownika i przy okazji wymiana świec zapłonowych. na denso K20 TT zmiana dostępu pomiędzy elektrodami na 0,8 mm na szczelinomierzu.

                                                Poniżej załączam odnośnik jaki trzeba zakupić trójnik zamiast czwórnika na gruby wąż na chłodnicę.



                                                bez problemu dostępny w intercarsie coś koło 15 zł z rabatem będzie taniej.

                                                Ja kupiłem w innej hurtowni za 7 zł plus dwa trójnik metalowe za 3 zł sztuka 16/16/16 i na wszelki wypadek 19/16/19 któryś na pewno będzie pasował.
                                                Załączone pliki

                                                Komentarz

                                                • andrzej22
                                                  Ambiente
                                                  • 2011
                                                  • 131
                                                  • Octavia I (1U2)
                                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                                  #99
                                                  filip_auto piszesz o bardzo ciekawej i ważnej modyfikacji. Jak już zakończysz poprawę podłączenia reduktora to napisz (pokaż na zdjęciach) jak to zrobić samemu i jakie są efekty tej poprawy. Myślę, że ten temat bardzo interesuje wiele osób. Benzyna jest coraz droższa.

                                                  Komentarz

                                                  • obrus
                                                    Elegance
                                                    • 2011
                                                    • 783
                                                    • Octavia II (1Z3)
                                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                    Zamieszczone przez tom.tom
                                                    Picasso_26

                                                    gdybyś podesłał skopiowane do pliku txt (albo wkleił do postu) wszystkie liczby z mapy, to wkleiłbym je do exela i pokazałbym Ci graficznie, jaką masz mapę. Nie chce mi się przepisywać tego na piechotę .......
                                                    Mogę prosić o zrobienie wykresu dla mojej mapy?

                                                    132 127 132 132 132 132 132 132 132 132 132 132
                                                    132 127 132 132 132 132 132 132 132 132 132 132
                                                    170 180 195 195 195 195 192 192 192 192 192 192
                                                    179 184 182 184 190 190 187 187 187 187 187 187
                                                    170 182 184 182 188 187 187 180 187 187 187 187
                                                    169 169 182 182 182 180 180 180 180 180 180 180
                                                    169 170 179 179 179 172 174 174 178 178 180 180
                                                    168 170 173 178 176 171 171 173 171 173 171 171
                                                    165 170 172 178 178 174 170 170 170 168 168 168
                                                    164 170 172 178 178 174 170 168 165 165 165 165
                                                    163 170 172 178 178 174 170 168 165 165 165 165
                                                    162 170 172 178 178 174 170 168 165 165 165 165

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...